FAQ

Greška E90

Kod E90 se prikazuje kada je protok vode nedovoljan. Nedovoljan protok vode obično je povezan sa kvalitetom vode i filter pumpom.

U nastavku možete naći neke od potencijalnih razloga za prikaz greške E90:

Ukoliko je filter montiran na pogrešan otvor

Filter se mora pričvrstiti na donji (usisni) otvor.

Unutar COMBO SPA ovaj otvor je obeležen oznakom "B"
(COMBO SPA sadrži funkcije za mehuriće i mlaznice za masažu).

Unutar BUBBLE i SIMPLE SPA filter se montira na otvor obeležen oznakom 'C' (BUBBLE i SIMPLE SPA sadrže funkcije za mehuriće ali ne i mlaznica za masažu)

Ukoliko je pogrešno montiran voda neće prolaziti kroz filter koji služi za uklanjanje nečistoća (dlake i sl.) već će zapušiti otvor na pumpi. Nečistoće koje na ovaj način prodru u sistem mogu ošteti proizvod – zaglaviti pumpu, izazvati struganje cevi pumpe, lomljenje osovine, itd. Ove vrste oštećenja nisu pokrivene garancijom.

Kvalitet vode

Čak ni pitka voda iz vodovoda možda neće imati odgovarajuće parametre za SPA proizvode. Vodu je najbolje ispitati test trakicama (pH vrednost, tvrdoća, sadržaj kalcijuma i hlora) odmah nakon prvog punjenja kako bi se ustanovili osnovni parametri u vodi. Zatim uradite dodatni test nakon pokretanja sistema za filtriranje kako biste proverili da li je odabrano vreme filtriranja odgovarajuće. Obično je dovoljno koristiti sistem za filtraciju vode 2h dnevno ali to u velikoj meri zavisi od mnogo faktora: učestalosti korišćenja proizvoda, broja korisnika, temperature vazduha, itd. Na osnovu ovih faktora treba prilagoditi vreme filtracije. Svrha filtriranja vode je uklanjanje nečistoća iz vode.

Ukoliko imate SPA proizvod koji sadrži integrisan saltwater sistem, dodajte odgovarajuću količinu soli u vodu (pogledajte uputstva) i pokrenite saltwater sistem na 2h dnevno. Nije potrebno uključiti filtraciju vode jer će se ona automatski pokrenuti kada i saltwater sistem. Saltwater sistem reguliše samo količinu hlora u vodi (radi dezinfekcije vode); ostali parametri (pH, tvrdoća, sadržaj kalcijuma) se moraju prilagoditi, ukoliko je potrebno, pomoću hemikalija za održavanje vode.
Ako je voda previše tvrda ili sadrži mnogo kalcijuma, to može dovesti do zapušavanja filtera ili čak pumpe i drugih delova motora za svega nekoliko sati. Upravo iz tog razloga je važno testirati vodu i po potrebi prilagoditi parametre pomoću hemikalija.

Ako imate SPA proizvod koji sadrži integrisan saltwater sistem i ukoliko dodajete so u vodu, koristite isključivo natrijum-hlorid (NaCl) sa najmanje 99,8% čistoće. Takođe možete koristiti pelete soli (zgusnuti oblici isparene soli). Međutim, imajte u vidu da je njima potrebno više vremena da se otope.
Što je so čistija, to će saltwater sistem proizvesti više hlora. Nemojte koristiti morsku, jodiranu, kuhinjsku ili obojenu so. Morska so sadrži minerale koji nisu prikladni za SPA proizvode. Postoje neke soli za koje prodavci tvrde da su namenjene za SPA međutim deklaracija na pakovanju može prikazati da je to uglavnom morska so bogata mineralima. Izbegnite njihovo korišćenje.

Nemojte dodavati ništa u vodu osim soli (ukoliko imate SPA proizvod koji sadrži integrisan saltwater sistem) i preporučenih hemikalija za prečišćavanje vode. Izbegavajte dodavanje ulja, parfema, kozmetičkih proizvoda i sl.

Pre ulaska u vodu temeljno se istuširajte kako biste sa kože uklonili znoj i kremu za sunčanje. Sredstva za zaštitu od sunca mogu oštetiti i PVC i unutrašnje delove motora.

Zaprljana voda

  • Filter treba ispirati svakodnevno i nakon svake upotrebe. Redovno menjajte filter novim (na nekoliko dana u zavisnosti od intenziteta korišćenja SPA).
  • Ako je voda zelena/mlečna ili penasta to je verovatno razlog zbog čega je prikazan kod E90. Pogledajte uputstva za dodatne informacije o pročišćivanju vode.
  • Hlor deluje kao dezinfekciono sredstvo i sprečava rast i razvoj algi i bakterija dok filter služi za uklanjanje mehaničke nečistoće iz vode.

Oštećena pumpa

Ukoliko filtracija ne funkcioniše a vaš SPA je pod garancijom, podnesite reklamaciju prodavnici koja je izdala račun o kupovini. Ukoliko proizvod više nije pod garancijom, filter pumpa se može zameniti.

Takođe možete proveriti da li postoje oštećenja na keramičkoj osi i rotoru unutar pumpe. Ovi delovi se prodaju kao posebni rezervni delovi i mogu se zameniti.

Primer oštećenog rotora u filter pumpi/motoru.

Ukoliko npr. ima previše kalcijuma u vodi to će dovesti da zaglavljivanja filter pumpe te se ona mora očistiti.

Ukoliko filter pumpa ne funkcioniše, automatski neće funkcionisati ni grejač, ni saltwater sistem jer nece postojati cirkulacija vode iz korita SPA u bazu SPA.

Drugi razlozi

Drugi razlozi za kod greške E90 i nedovoljan protok vode mogu biti začepljene cevi (pokušajte da ih isperete baštenskim crevom), neispravan senzor protoka ili drugi delovi baze motora.


BRZI TEST

Pre nego što kontaktirate servis vezano za prikaz greške E90, prvo pokušajte jedan jednostavan test.

Odvrnite i uklonite filter (nalazi se na unutrašnem zid od korita SPA) a zatim pokrenite filtriranje vode.

Ukoliko osetite da postoji protok vode, filter pumpa funkcioniše. Molimo vas obratite pažnju na kvalitet vode i da li je filter čist/zamenjen. Ako je problem u kvalitetu vode može se desiti da kod E90 prestane da se prikazuje nakon što je filter uklonjen.

Ukoliko nema protoka vode nakon ulanjanja filtera, onda je filter pumpa oštećena i treba je popraviti ili zameniti.